Huidtherapie en vergoeding

Bijna 2 miljoen mensen in Nederland hebben een huidaandoening. Een goede huidtherapeut heeft een belangrijke rol in het voorkomen en het behandelen van deze aandoening. Door de vele aanbieders kan het lastig zijn een professionele en kundige huidtherapeut te vinden. MOYS vertelt jou graag over de mogelijkheden.

Er bestaan veel soorten huidaandoeningen en deze gaan gepaard met hun eigen klachten. Je kunt denken aan klachten zoals: pijn, irritatie, jeuk of moeite met bewegen. Ook kunnen er psychische klachten ontstaan. Denk aan onzekerheid, angst, schaamte of problemen met sociale contacten. Gelukkig kan MOYS jou helpen en misschien zelfs wel kosteloos. Je hebt namelijk vaak recht op een vergoeding van huidbehandelingen als je aanvullend verzekerd bent. Hieronder vallen behandelingen voor acne, acnelittekens, pigment, couperose, rosacea en ontharing.

De juiste behandeling
Samen bepalen wij de juiste behandeling en kijken we naar jouw wensen en de mogelijkheden. MOYS beschikt over de effectiefste methodes voor huidverbetering. Alle behandelingen zijn non-invasief. Dit betekent dat er niet in de huid wordt gesneden. Huidoneffenheden worden veilig verwijderd zonder lelijke littekens of schade aan de huid achter te laten. Eigenaar en huidtherapeut Kelly werkt al 7 jaar intensief met lasers en is door haar ruime ervaring en kennis een echte expert op het gebied van huidtherapie.

Zo krijg je jouw huidbehandeling vergoed
Allereerst is het belangrijk om je polis te checken. Dit kun je zelf online doen of informeer bij de zorgverzekeraar of de behandelingen daadwerkelijk vergoed worden. Zoek hierna uit hoeveel budget je hebt per behandeling. Deze behandelingen staan bij de meeste zorgverzekeraars als volgt beschreven: acnebehandelingen, camouflagetherapie of ontharing. Maak vervolgens een afspraak bij onze huidtherapeut en dien na afspraak de declaratie zelf in.

Op hoeveel vergoeding heb ik recht?
De hoogte van de vergoeding is volledig afhankelijk van de zorgverzekeraar en het aanvullende pakket dat je hebt gekozen. Zo kan de verzekeraar €50 per jaar vergoeden, maar dit bedrag kan ook oplopen tot €700 per jaar.

MOYS geeft graag meer informatie en advies

Ook kunnen wij samen met jou bekijken wat de mogelijkheden met vergoedingen zijn.