Acne soorten en behandelingen

Acne is een veelvoorkomende huidaandoening en wordt door zowel interne- als externe factoren veroorzaakt. Zo kan de algehele gezondheid, het gebruik van medicatie, voeding en wisselingen in hormonen een rol spelen.

Acne ontstaat door overmatige productie van talg door de talgklieren. De afvoergangen waar de talgkliertjes in uitmonden raken verstopt door een vermeerderde deling van huidcellen. Vervolgens ontstaan er talgpropjes. Wanneer de huidbacterie propionibacterium acnes (cutibacterium acnes) toeslaat, raken deze talgpropjes ontstoken. De ontstekingen kunnen zich vervolgens ontwikkelen tot verdikte pijnlijke plekken.

Vaak wordt gedacht dat acne enkel voorkomt bij een vette huid, echter is dit niet altijd het geval. Acne kan ook voorkomen bij een zeer droge of vochtarme huid. Bij MOYS stellen we daarom altijd een specifiek behandelplan op, afhankelijk van het huidtype en de vorm van acne.

Welke soorten acne zijn er en wat kunt u eraan doen?

Wilt u voor eens en voor altijd van uw acne of puistjes afkomen? Plan dan gerust een acne consult in. Onze huidtherapeut beantwoordt al uw vragen en adviseert u graag over de mogelijkheden qua behandelplan.

Acne behandelen om uw huid te verbeteren

Acne is in de meeste gevallen een onschuldige huidaandoening, maar is wel vervelend en kan zelfs uw dagelijkse leven beïnvloeden. Het is zonde om ermee rond te blijven lopen, terwijl acne vaak goed te behandelen is.

We maken in onze huidkliniek gebruik van lasertherapie, micro needling, peelings en combibehandelingen. Wilt u meer lezen over deze verschillende behandelmethoden? Bekijk dan de uitgebreide informatie op onze behandelpagina acne